CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

May 18, 2010

Solemnization - Make up

Ok..mmg gile..gile lama tak update blog. Konon2 sangat2 lah busy. Padahal? Eh, mmg busy weh. Belum biase lagi. Balik kerja dah pukul 7pm. Then nak kena mandi dan siapkan dinner (kadang masak, kadang tolong kemas meja aje), lepas tu pastikan suami makan, huhuhu dan kemudian dalam pukul 10pm, free but mengantuk sebab penat. Pagi bangun awal sgt, sebab tak pasal2 dah ade kerja kena kejutkan org Husband bangun.

nanti kene pastikan pulak baju dia 1 set nak pergi kerja dah siap atas katil. Shower pun dah panas suam, so dia mandi dengan tenang. Hahaha Best jadi wife? Jawapannya ialah...... BEST. Ia byk membantu saye membesar lebih kuat dan sihat menjadi lebih bertanggungjawab dan teratur. Gile tak teratur? Husband saye sgt teratur, pengemas, dan pembersih TERLAMPAU. Which is, the opposite of me. Bila kahwin, tak pasal2, i have to adapt with him. Ini lah dinamakan demokrasi terpimpin bertolak ansur. Enough! Jom cerita berbalik pada tajuk (kau sgt suke menyimpang, sebab kau memang byk mulut!)

Ok, as entry bertajuk BRIDE'S JOURNEY BEGINS : MAKE UP ,aku dah pun inform siapa my MUA kan? Utk Nikah, aku ambil Diyana Shukor. Suggested by my very2 gila fren, Reen. Ok, boleh la bukak blog Diyana Shukor ni. Dia ade update pasal aku. Hehe. Nak tgk hasilnya ke? Sorry la, i was using my 5mp hp camera, confirm maybe buruk sikit. Takpe, i copy dari blog Diyana dulu lah ye. tgk lah! :)

Hehe, ape sengih? Nak kate gambo before tu buruk lah tu!! Berani kau kate buruk??!! Hahaha yela2, admit lah, muke tah pape. Ade kisah kenape aku serabut tu. Nanti baru cite. Ha..tapi transformation tu cemane? Ok tak? bagi aku lah kan, memang ok. Lagipun, husband aku tu die tak reti menipu sikit. Dia selalu je kutuk aku tak pasal2 kalau pasal make up and baju. Kalu buruk die kate buruk. Kalau KG dot die kate KG Dot. So, aku sebenarnya takut la dia mengata aku kan.

Tapi, 1st time dia nampak, die senyum aje. Then masa aku tanya malam tu, dia kata, make-up tu cantik. And sempat dia cakap "naseb baik tak tebal macam mak nyah!" oh?? Tgk tu...sempat lagi tu. Adeh. Tgk gambar lagi k..

Haa, td tengok macam mana dia buat mata, bibir segala kan? Ni bila dah siap dan berposing. :)


Ok, SIAP!!!

Diyana ni dia bagus. Tak kelam kabut, banyak cakap, suka borak, friendly and menepati masa. Detail jugak.Ok lah. Sebab memang aku suka cara dia make up, so, i have no problem with her. Dari mula dia datang, sampai dia nak balik. Thumbs UP!

Ok, dah tgk gambar aku kan? Sile la komen. Tak semua org suka cara MUA aku maybe. Takpe. Ade hak mengomen. Jangan risau. kalau kau kate tak cantik pun aku tetap kate cantik! hahahaha Take care!! daaaaa





10 ideas:

Sal Abdul Rahman

cantik lah! takkan tak cantik dh muka jadi macam ayu raudhah! gler ko x cantik? hheheheh..neway, i belom congrats u..so, congrats! semoga rumahtangga u diberkati allah swt.

i aritu pon dok terpk2 nk ambik diyana makeup for majlis kt belah lelaki tapi hubby cakap x payah pening2 ambik sana sini..sbb lam pakej pelamin suma dh adew skali..last2 yg dtg makeup akak tua pehtu horror la lukis kening i macam pendekar mustar!! i rasa nak cucuk jek bijik mata dyer ngan pensel tu! sembang macam pro tapi rupanya problem!

ishh x nak ingt lah rasa nk nangis! wahahahhah!

Aini Qamariah

Sal,
Serious? alamak, i belah laki belum lagi majlisnya, and ingat nak amik yg biase2 aje..tapi u dah cakap mcm ni..i kene spend jugak laa utk MUA yg ok kot..ala.. huhuh

Thanks Sal!! u too..happily ever after ok!

Ayu raudhah sgt!! ekekkekeke :))

missunderstood

angle tersengih tuh nsb baik la betol..kalo x horror..bahahaha

Aini Qamariah

eh2!! aku hidup 13thn dgn keadaan tu ye..haruslah aku dah PRO!! bahahahah :)) Sengal kan?

Sarah Abd Rahim

Aini! You look gorgeous! memang good choice kau pilih Diyana..

Congrats again on the wedding dear! I hope everything went well..

Iryani Azlan

Yang, Najeeb Hazami berapa ringgit yang? Hehe.. By the way anda kerja di mana ya?

Aini Qamariah

Yani dahling,
i email u ye. :)

Elya Roza

elya suke diyana shukor nye mekap mata...cantikkk....
elya pun dh kene sort out sapa MUA for reception..solem...
haihh..pening2..

Aini Qamariah

diyana shukor tu bagus jugak...die make up smooth laa kulit tu nampaknyer :) try laa die..affordable yg paling penting. hehehehehe :)

Elya Roza
This comment has been removed by the author.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...