CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

March 18, 2012

Adam Qaiser’s 1st birthday party


Hi all.

Ok lama memang lama lah tak menulis blog. Rindu gila nak tulis tapi lately terlalu banyak benda nak dibuat dan nak difikirkan sehingga tiada masa nak buka blog dan layan perasaan. Sedar tak sedar anak bujang saya (eceh anak bujang katanya) dah pun setahun! ini gambar 12 bulan lepas.

Rindunya masa Adam Qaiser baby macam ni


Tahniah! *bunyi tepukan*



He is no more a baby. Tapi seperti biasa lah kan, as a mom, he is forever my baby boy. Sepatutnya bornday Adam Qaiser ialah on 28th February, 2011. Tapi tahun ni on 28th Feb, mummy busy and only managed to throw him a party on 10th March 2012. Sorry baby, sekarang ni mummy dah macam YB. Ada saja benda nak kena buat.



Nothing much to say, u guys just take a look at pics yang saya upload ini ok. I am so glad dapat tempah belon, kek dan macam-macam benda lagi dengan vendor-vendor yg best dan berpatutan. Thanks for making my son's birthday awesome!!!

Ballon metalic assorted colours

Ballon angry birds


Untuk belon gas, saya tempah pada officemate husband. Harga memang confirm much-much-much-much lower dari ballon buzz atau segala party shop lat luar sana. I got almost 50 balloons, metallic colour + angry birds + ribbon-ribbon yang cantik dan pemberat balloon yang memang comel. Pemberat balloon gas tu bentu kuda and it is colorfull! LOVE IT. Harga? Selalunya kalau 50 ballons u must pay above rm150 for sure. Ini yang paling murah masa i survey, kalau balloon buzz RM250. Itu tak termasuk balloons angry birds. Tapi dengan my vendor n ii got it lessssssssssssss! Siapa nak balloon gas for any occasions tak kira lah party or what so ever, sila contact this lady, AIMI : 0133325400 if she doesn't pick up, tell me ok!



Cake pula saya tempah dari Diah from 'd cuppies. Sangat cantik dan sangat murah if you compare with other bloggers atau kedai di luar. Cake red velvet yang saya tempah itu pun sangat sedap dan ramai orang yg makan Tanya siapa yang buat cake itu. You can cuci mata kat facebook dia, or contact her at 0123102076. I really hope dia tak naikkan harga sebab kalau dia stay with this kind of price, dan buat cake yang cantik-cantik macam ni, mesti dia akan dapat untung gila-gila. Mana nak dapat cake fondant deco macam ni RM160? Huhu Thanks Diah! We love it!



Macarons saya tempah dari Jaja's Bakery. Suggested by my schoolmate. RM150 untuk 100 biji. I choose assorted flavour so ada yang manissssss sangat, dan ada yg tak manis sangat. Saya ni tak suka manis. Jadi yang tak berapa manis memang habis dalam perut lah kan. Yang manis semua kanak-kanak telah bantai. Ini facebook Jaja's Bakery dan ini contact numbernya: 0107987417 thanks Jaja's Bakery!





Apam polka dot saya suruh my sister buat. So u can contact her at this number 0193371952 and muffin pula my beloved mama yang buat, contact her at 0196313403. Apam polka dot tu RM40 untuk 50 pieces and muffin usually 80 cent to RM1.50 mengikut saiz dan perasa.

I got all these with less than RM100 rasanya. The kids were happy!

Bila tengok muka budak-budak happy and berebut goody bags ni kat taska... PRICELESSS!


Angry birds goody bags, sticker, badges, kipas, sapu tangan and so on saya beli from different-different kedai. If you want it, just email or sms me sebab harga memang muraaaaaaaaaaaaaahhhh lah kan. I can get it for you.



Lain-lain makanan semua disediakan oleh my mother, since dia selalu buat catering for below 50pax, saya suruh mama saje lah masak. Ooppssssss... ada serawa durian, roti jala, nasi tomato, ayam masak merah, dalca, jelatah, kari ayam dan sebagainya. Thank you mama.. love you!

pulut kuning shushi style


Shushi pulut kuning ni pun my mother yang sediakan jugak. Usually makanan ni dijual harga RM1-RM1.50 tengok pakai serunding apa. Lazat!


Family in law :)

angry birds family crew

angry baby birds! they are so cute~!

angry mummy + angry daddy = angry birds birthday boy!

angry birds crew

angry birds crew

angry birds crew!


Baju-baju angry birds yang family pakai semua saya beli dekat Shah Alam. Kedai-kedai biasa saje dengan harga yang memang murah lah.

sebahagian hadiah

sebahagian lagi,,,wowww weeeee~!


Terima kasih pada semua yang bagi hadiah ni. Jimat duit membeli permainan selama setahun juga baju-baju cantik untuk setahun. Haha


Now enjoylah gambar-gambar lain kat facebook saye saje :)


Kesimpulannya preparation untuk birthday Adam Qaiser bukan saya buat terkejar-kejar. I have ample time to plan and think about semua benda. Saya ambil masa dalam sebulan lebih juga untuk buat decision which vendor saya nak pilih dan plan macam mana party nak diadakan. Sebab with very limited budget, i cant have the grand one for my son, yang macam ni pun cukup lah. Yang penting sepanjang majlis Adam Qaiser tak buat perangai and happy gila.

I would like to thank my family especially hubby yang banyak lah membantu bab-bab memanjat dan mengemas-ngemas. Hehe... i was really busy with Adam here and there tak sempat nak mengemas. Oppss bolehkah alasan sebegitu?


Ok dah habis dah demam birthday party Adam. Terima kasih pada semua yang sudi datang dan yang bawa hadiah atau tak bawa pun takpa. All i need is a great party, ramai kids yang lari-lari dengan belon and orang dewasa apa kurangnya curi juga belon gas buat main. Ishk2....



Many-many thanks. Ok....jom plan 2nd birthday party pula sekarang.. Errkkkkkk *lempang muka sendiri*

Bye!

2 ideas:

AdamSofiya :)

salam,

hai, i nak tanye pasal all the angry bird stuff..i berminat. mane i nak dpt ye?

Aini Qamariah

hi AdamSofiya, u boleh just email me apa u nak utk theme angry birds tu. i will advise u accordingly :) ainiqmy84@hotmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...