CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

October 7, 2009

Tersirat & Tersurat : Nak caye ke tak?

Ello u olls.. (dah mcm mak nyah kan?)..haha takleh tido..and terjumpe benda2 ni kat tenet while surfing2....well..maybe all of you can drop your comments on this,,any comment laaa..tak kisah pun..betul ke ape yg diperkatakan?hahahahaha my comments in GREEN ok..

SCORPIO : Yg Rasional


Ciri Positif :

Orang yang lahir pada tarikh antara 23 Oktober hingga 22 November dikatakan bernaung di bawah zodiak SCORPIO, yang berlambang Kala Jengking. Anda mempunyai daya penarik, kreatif, ada keinginan yang kuat, punya stamina, daya seksual yang tinggi dan ada bakat menyembuh. (me : no komen )

Ciri Negatif :

Walau bagaimana pun,ada kalanya Scorpio mudah menaruh rasa cemburu, suka menuntut bela, suka 'membinasakan diri', melampau, fanatik, tamak dan berdaya untuk menyerang. Kualiti Astrologi Scorpio termasuk dalam kategori tetap, iaitu termasuk kestabilan, ketabahan, ketahanan, dan kesempurnaan. Dengan kualiti ini anda baik untuk mempastikan sesuatu berjalan lancar atau berhasil. Lambang-lambang yang termasuk dalam kategori tetap selain anda ialah TAURUS, LEO dan AQUARIUS. (me : no komen )

Lambang : Kala Jengking (penah kene sengat dgn kala jengking, lambang laa sgt! )
Kunci Kata : Kreatif (ye.....sangat2)
Kekuatan : Kuasa Menukar Kehidupan Sepenuhnya (aku nak ape aku nak)
Perlu Perbaiki : Pengetahuan Wang dan Pemilikan (ye...boros kan aku ni?..)
Cepat Mesra Dengan : Pisces (Pisces tu mama aku..hahaha ye kot!)
Perlu Belajar Daripada : Taurus (sape si Taurus ni?)
Untuk Keselamatan Berpaling Kepada : Aquarius (oh please aquarium...go away..haha)
Kerjaya Boleh Dipergaruhi Oleh : Leo (Leo? sape leo nih? huhu)
Perkara Kerohanian Mudah Dibantu Oleh : Cancer & Libra (ye ke?)
Warna Kesukaan : Ungu & Merah (eh heloo,i only like pink, ok!)
Warna Yg Membuahkan Cinta, Asmara Dan Harmoni : Hijau (ermm..my wedding theme..)
Warna Yg Menampilkan Kehebatan Diri : Biru (i never like this color,tp logo IBIL biru la pulek)
Batu Permata : Batu Darah, Malakit, Manikam Kuning (Topaz) (tak suke batu2..haha)
Logam : Besi, Waja , Radium (no komen)
Bau-bauan : Kelapa, Ceri, Cendana, Tembikai (kurang asam!! ko kate aku bau KELAPA?? atau ko suruh aku beli perfume bau kepala?? Deymmm!!)
Hari Terbaik : Selasa (ok...i hate Monday..)

SCORPIO : GELAGAT PERHUBUNGAN

Di sebalik penampilan yang agak kasar ,Scorpio adalah seorang yang lemah . Anda suka disanjung dan takut pada kritikan. Anda sangat mengharapkan kejujuran kawan atau pasangan anda sehingga anda sampai menjadi seorang yang pengongkong dan mudah cemburu.
Kalau anda disakiti , anda cepat melenting. Dalam hubungan ini , kawan atau kekasih yang ideal bagi Scorpio adalah seseorang yang mempunyai daya kesabaran yang paling tinggi dan berupaya menawan kekasaran anda.
(tunang saye sgt penyabar org nye..*wink*wink*)

Orang yang bernaung di bawah lambang TAURUS ( 21 April – 20 Mei ) dan CANCER (21 Jun – 20 Julai) merupakan pendamping yang sesuai yang diperlukan oleh Scorpio. Sebaliknya, orang yang bernaung di bawah naungan ARIES ( 21 Mac – 20 April ) dan GEMINI ( 21 Mei – 20 Jun ) pula perlu dihindari oleh Scorpio. (eh heloo,tunang saye ARIES ok!!!)

Taurus adalah pedamping yang diperlukan oleh Scorpio . Dengan kesabaran yang ditunjukkan oleh Taurus , Scorpio mampu melenyapkan sikap kasarnya.Dengan sikap Taurus yang matang dan mantap akan menyebabkan sifat Scorpio yang pencemburu itu akan mudah berasa damai ( tenang ).

Berpasangan dengan Cancer pun akan menyenangkan Scorpio. Cancer biasanya seorang yang boleh dipercayai dan mantap . Dia mampu memberi perlindungan dan kedamaian yang diperlukan. Tambahan pula , Cancer juga berpandangan konservatif seperti Scorpio.
Sebaliknya, Aries bukanlah pasangan yang idela bagi Scorpio . Aries cenderung memperkatakan sebarang perkara , sedangkan Scorpio takut dikritik. Demikian juga dengan hubungan Scorpio – Gemini . Sifat Gemini yang keanak – anakan tidak sesuai bagi Scorpio yang juga cenderung bersifat demikian.



SCORPIO : PERHUBUNGAN SEX

Scorpio sememangnya lambang zodiak yang seksi. Cubalah tanya pada orang yang pernah bercinta dengan scorpio. tentulah dia setuju dengan hakikat itu. Scorpio laksana magnet dan orang lain akan mudah tertarik kepadanya. Sayang sekali, sesiapa yang bukan dari jenis yang setia, jangan cuba-cuba mendekati Scorpio. Orang yang berlambang Scorpio sentiasa berhati-hati dan sekiranya dia mengetahui dirinya tertipu, tunggu sajalah sengatannya yang berbisa! Orang kelahiran Scorpio mungkin seorang yang cemburu dan kadang-kala sukar untuk dijangka tindakannya. Namun, anda dapat memastikan bahawa tiada sesiapa yang betul-betul menyintai anda sebagaimana yang dapat diberikan oleh Scorpio. Tetapi, apabila anda mendapat kepercayaan daripada Scorpio, sudah pasti anda akan dicintai sepenuhnya sehingga anda tidak memerlukan orang lain.
(Opps..seksi ke u olls??? i loike.....)


SCORPIO : KERJAYA & KEWANGAN

Scorpio ingin menjadi pemimpin.Namun, hasrat itu sentiasa dirahsiakan dan tidak dinyatakan secara umum, barangkali sebagaimana orang yang berlambang Leo. Cita-cita utama Scorpio dalam hidup ialah supaya diangkat oleh teman-teman atau masyarakat sebagai sumber kehidupan dan kebanggaan. Scorpio biasanya berjaya sebagai akauntan, peguam, pengurus atau ahli bank. Dari segi kewangan pula, wang ringgit adalah kuasa bagi orang Scorpio. Wang akan menjadi penyebab kepada perubahan dan pengawalan. Dalam hubungan ini, jika tidak dikawal, Scorpio mudah menjadi manusia yang mengutamakan kebendaan dan dikuasai oleh tujuan mendapatkan wang semata-mata! Dari segi lain, kerjaya kebanyakkan orang berlambang Scorpio akan terlibat dalam bidang kewangan seperti akauntan atau pengurus bank. Tetapi, perlu berhati-hati supaya tidak berlaku penyalah-gunaan kuasa wang! Walau bagaimanapun, biasanya Scorpio memperolehi wang dari usaha sendiri yang gigih.
(dulu kat sekolah cikgu kate saye akan jd seorang PEGUAM / Ahli politik yg hebat..sbb saye adelah pendebat yg bagus..wakakak tapi sbb saye malas belajar, maka saye rase saye seswai jd Businesswoman / pensyarah saje...ekekkeke)

SCORPIO : KELUARGA & RUMAHTANGGA
Scorpio sememangnya inginkan rumahtangga dan keluarga yang harmoni. Namun, cara yang dilakukan untuk menimbulkan suasana tersebut kadang kala dilakukan secara paksaan yang sudah tentunya menyinggung perasaan setiap ahli keluarga. Dalam hubungan ini, nampaknya Scorpio perlu membina sikap mengutamakan kehidupan berkeluarga dan rumahtangga. Anda sepatutnya menimbulkan suasana melayan aktiviti keluarga sebagai satu pasukan, yang mana setiap ahli keluarga perlu menyumbangkan peranan dan tugas yang sesuai. Ini adalah penting kerana sikap Scorpio yang rakus, bersemangat dan sedia memberi penumpuan, jika tidak diimbangi dengan sikap bertolak-ansur, boleh membawa ke arah sikap 'kuku besi'. Dengan yang demikian, sewajarnya Scorpio memperlajari ilmu dan teknik penjagaan anak, rasa bertolak ansur dalam keluarga dan berusaha mengurus rumahtangga secara persefahaman.
(ek leh..bukan KUKU BESI la...aku nak semua ade displin dan teratur,jd aku sgt TEGAS!! Haip!!)
mesti korang kate aku mengarut je mlm2 ni kan..itu laa pasal..aku pun rase...ke menatang zodiak ni yg ngarut..ade gak yg betul....hahahaha
nite Ppl!!

4 ideas:

♥ G-Jã ♥

terlampau panjang tuk dibaca..
btw.. my bday falls under scorpio..
nx time kene baca lg skali tuk memberi komen... skrg tak sempat... huhu..

AiniQMY

hahaha..akak tgk laa...mungkin kite ade byk persamaan..hahaha :)

senorita_alynne

Cepat Mesra Dengan : Pisces

itu aku suka sbb aku PISCES...hahahaha mak ko mesti macam aku kan..kan..kan..

AiniQMY

uish...alyn...ko jgn mtk yg bukan2...kalau ko same mcm mama aku, mesti nanti ko dah tua sama mcm mama aku jgk...saiz,muka,perangai...dan sebagainya....perghhh...ngeri.. ekekkekeke
*padan laaa aku rase serasi dgn ko...wakakka,ni kena nyanyi lagu nurul-ajai ni.." ekekekke

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...