CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

April 24, 2015

Freemie dan Malish Mini

Assalamualaikum,

Hari ini nak cerita tentang breastfeeding journey aku yang dah bermula 4 bulan yang lalu. Tapi full journey akan aku cerita lebih lanjut nanti.

Aku guna breastpump Unimom, masa Adam Qaiser aku guna Tommee Tippie, tapi malangnya breastpump TT tu dah banyak sparepart hilang dan tiub pun dah kena gigit tikus. Biadapppp betul tikus tu!

Nasib baiklah bff Emy Suraya dah tak guna lagi bpump dia, jadi aku pinjam saje dari dia. Aku guna Unimom dah 4 bulan dan review aku untuk heavy duty pump mcm Unimom ni ialah 5 bintang. Lagipun Unimom ni double pump.

Aku mengakulah yang aku ada masalah nak pump di office since masuk kerja sebulan yang lepas. Kalau aku nak pump, aku akan balik rumah. Sebab Unimom besar dan berat utk aku bawa ke office dan aku bawa balik dan bawa office dan bawa balik.

Aku kan? Takkan tak kenal lagi, renyah is really not my choice. Aku ni selfish, nak breastfeed tapi taknak susah. Hahaha. Nasib baiklah rumah dan kampus tu 5 minit saja. Kalau 20-30 minit memang tak mengepam lah aku.

Lama-lama supply aku drop sebab aku tak dapat balik bila dah makin busy di office. Aku frust. Sebab Aydan pula taknak susu formula. Dan bermacam susu formula aku try bagi sikit-sikit. Reject 100%. Dia memang lorat! Haih

Last-last aku terbaca tentang Freemie. Alat utk memudahkan pump tanpa menggunakan botol. Wow! Dan handsfree. Wow! dan boleh dibawa kemana saja. Another wow!

Inilah Freemie, pump with your shirt on, katanya :)


Tapi Freemie ni tak ada motor pump. Hanya cup saja dan set utk attach dgn motor pump yg kita sedia ada. ada beberapa bpump yang boleh attach dengan dia, contohnya Madela, Avent, Spectra, UniMom, Malish dan banyak lagi.

Ala gambar terbalik. Ni aku try dengan Malish Mini

Aku lega dia boleh attach dengan Unimom. Bagus. Tapi sebab aku nak bawa ke office aku rasa mesti aku kena beli 1 bpump baru yg kecil, compact, senang bawa dan senang segalanya, eceh, gatal nak shopping sebenarnya.

Aku pun google lagi, cari bpump pula. Aku tak perlu pump yg heavy duty sebab Unimom dah heavy duty. Aku just nak pump yg simple dan senang. Cari punya cari aku jumpa Malish Mini. Hah! Terpesona, gittewwwww hahahaha

Aku kalau benda-benda yang costly tapi berguna aku tak suka fikir 80x nak beli, contoh macam handbag, eh???? hahahah salah-salah! Abaikan..

Jadi aku contact owner Dhanishoppe di instagram. So far dia paling murah dan ada freegift lagi. Alhamdulillah.

Aku dah try Freemie dan Malish ni once dia sampai tadi. Macam biasa benda sambung-sambung teknikal bebenar untuk aku, laki aku uruskan semuanya. Dan siap aku pakai.

Jangan risau, memang tak jatuh (aku takut benar bab jatuh ni), dan each cup boleh isi sampai 8oz. So total 16oz sekali pump (kalau ko boleh sampai 16oz lah sekali pump kan, aku nan hadoooo 16oz).

Malish lebih senyap dari Unimom, maybe sebab Malish ni mini. Ko tengok saiz dia, besar lagi tapak tangan aku dari dia. 

Memang besar tapak tangan aku saja :)


Malish juga boleh pakai powerbank saja. 

Ha tu aku attach dengan powerbank aku


Boleh letak dalam kereta, boleh letak dalam handbag, dan attach dengan freemie sambil jalan-jalan ko boleh pump. Hebat gilaaaaaaa... hahah Malish tak berat, ringan yang amat-amat.

Ok aku happy hari ni, Ya Allah semoga cukuplah 2 tahun breastfeeding journey aku kali ni. Masa Adam Qaiser i gave up too early, sebab tak ada knowledge dan aku ni pemalas masa tu. Masa Aydan lain sikit. Alhamdulillah. Nanti aku type pasal journey aku dan segala "roller coaster" aku sepanjang nak harung hidup sebagai bfeeding mom.

Cucilah mata dengan gambar-gambar aku attach kat atas ni. Pada semua mak-mak yg sedang berusaha macam aku, GAMBATE!!

Assalamualaikum!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...