CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

September 14, 2012

Stroller Adam Quinny Zapp Xtra

Hari ni kembali menjadi Mommy Adam setelah berabad lamanya saya tak tulis berkaitan budak kecil dan nakal itu.

Macam yang anda tahu, dulu saya buat pencarian stroller Adam dalam entry ini, http://ainiqmy.blogspot.com/2011/05/stroller-adam.html dan kemudian saya telah beli Halford Zuzz dengan harga cukup murah.

Setelah guna Halford Zuzz lebih kurang setahun, ada rezeki sedikit saya terasa nak beli stroller baru. Wah! Sangat suka membazir disitu.

Masa dulu ketika saya survey stroller, Quinny Zapp memang out terus dari list atas sebab stroller tu tak boleh recline. Walaupun infant saya boleh attach carrier so baby memang baring al the time, saya terfikir kalau dah setahun? Cemane dia nak tidur dengan selesa?
Quinny Zapp - tak boleh recline.

Faktor keselesaan memang menjadi keutamaan saya. Lebih baik anak selesa, dari saya yang selesa. Kalau dia selesa tidur dalam stroller, tentu-tentu dia tak kacau saya shopping. Hahahaha Ooppss..kantoi disitu.
Quinny Zapp kalau fold - kecik gila. Memang jimat space

So, Quinny Zapp memang bagus sebab dia boleh fold terus. Jadi memang kecik gila. Space dalam bonet kereta jimat gila. Tapi kau gila kah kalau anak aku kena tidur duduk? Oh tidak!

So dah pangkah Quinny Zapp walaupun saya sgt suka bentuk dan penjimatan ruangnya itu. Tahun 2012 keluar pulak benatang Quinny Zapp Xtra. Saje je nak ngabiskan duit makcik. Benci tau. Boleh pula dia recline. Ek eleh! Dah cemane lah saya tak termimpi-mimpi malam dan siang?
Quinny Zapp Xtra with Basket

Tapi bila fold seat tak boleh fold, hanya frame sahaja
Ini details Quinny Zapp Xtra:


Features: 
# Forward and rearward facing seat
# Seat has 3 forward and 2 rearward facing recline positions
# Frame can be used from birth with Maxi-Cosi infact car seats
# Extremely manoeuvrable
# Suspension on (bearing) rear wheels and on (double) front swivel-wheel
# Front swivel wheel can be fixed
# Including sun canopy, raincover, shopping basket (max. 5kg) and adapters for Maxi-Cosi infant car seat
# Approved confirming EN 1888: 2003 and BS7409, 1996

Specifications:# Product Weight: approx. 8.7kg
# Carrying Capacity: up to 15kg
# Appropriate From: birth
# Packaging Weight: 14kg
# Packaging Dimension: 42cm (L) x 29cm (W) x 95cm (H)


Maka saya mula melobi en.suami. Mula-mula lobi, perangai en.suami ni by default, memang 
geleng kepala. By default lah katekan.

Pujuk punya pujuk, last-last suami kata ok. Oh? Bahagianya hidup. Terus lompat bintang. Survey kat mana paling murah. Quinny Zapp Xtra ni RM1400 or RM1500 lah sebiji biasenya. Sama je macam harga Halford Zuzz.

Tapi saya kan pencinta barang sale. Lupa? Akan ku cari dengan harga bapaaaaaaakk murah. Cari punya cari dapat RM1200. Cari lagi dan lagi... last-last terjumpa lah Litlewhiz punya sale. Teka harga. Teka laaaaa...

RM 900. Hahahah iya. RM900! Saya beli RM900 sahaja. jimat hampir RM500. Kedai kat setia city mall jual RM1700. Saya jimat RM700. Iya! Yeeehaaaaaaaaaaaaa..
flat 180..kaki tu boleh adjust..

Adam Qaiser pun boleh sampai... siap letak Ernie dalam tu, dia nak tolak

Maka saya beli lah Quinny Zapp Xtra, merah menyala semerah hati sanubariku kala itu juga semerah mata suamiku membayar dikedai. Nampak tu, i merah hati, laki i merah mata. Ok lah tu.

Jom make comparison. Apa yang best dan tak best tentang Quinny Zapp Xtra:
1. Recline position sampai 180....Very good. Even Halford hanya 140 macam tu saje.
2. Jimat ruang cuma seat tak boleh fold, tapi seat dia tak tebal. so tak makan ruang dalam boot kereta.
3. Material dia agak kasar compared to Halford Zuzz tapi.
4. Halford Zuzz kalau korang tolak, dia move very smooth dan tak bergegar macam melelong-lelong. Tapi Quinny Zapp Xtra ni agak melelong sikit dan gegar sikit lah.
5. Quinny Zapp ni rendah. Kalau Halford Zuzz, baby tak payah duduk dalam baby chair dekat restaurant, baby boleh direct dalam stroller terus  rapatkan ke meja. Halford tinggi. Baby lebih selamat lah. Kalau rendah ni susah jugak.
6. tapi halford akan makan boot kereta. Compared Zapp memang halford sgt kalah disitu.
7. Quinny lebih mudah nak pasang, lebih ringan untuk ibu-ibu mengangkat, memasang sebagainye dengan sendiri tanpa bantuan suami. Kalau Halford ni dia "gagah" sikit. Nak pasang tu makan masa tapi still ok, ibu-ibu boleh pasang.
8. Dulu Halford saya beli RM799 sekalu dengan baby carrier, tapi Quinny Zapp Xtra ni RM900 withour carrier. (ok lah tu, kau nak murah cemane lagi ye tak? hahaha)

Oklah, itu saja review Quinny Zapp Xtra merah menyala semerah hatiku. Gittew. Semoga dapat bantu semua mommies yang tengah fikir nak beli stroller apa untuk anak kesayangan anda.

Love-Love-Love : Mummy Adam!

sesiap nak beli brand new Quinny Zapp XTRA dengan harga RM950.00nett sila refer link ini:
http://ainiqmy.blogspot.com/2012/11/new-quinny-zapp-xtra-rm95000.html

9 ideas:

Wani Jauneh

Kak aini. kalo jenama maclaren? mahal ke? smart kan stroller tu.

Wani Jauneh

Kak aini. kalo jenama maclaren? mahal ke? smart kan stroller tu.

Nana Aris

salam, nak tanya u beli dekat online store littlewhiz ke..offer dia still on ke?

i pun tgh hunting for stroller n memang berkenan with this one sbb boleh fold kecik..kalau ada lagi that price memang boleh terus grab je ;p

Aini Qamariah

wa:
mclaren pun bagus dan cantik. patern dia agak common. 4 wheels kan. tapi dia ringan dab bila fold die jd tegak dan kecik. kita panggil umbrella fold. bagus. tapi kalau mclaren kene beli yg harga rm1k ke atas baru material dia lembut sikit. kalau tak kasar jgk. tapi overall mclaren memang bagus dan smart juga practical.

nana:
i bought during sale die. littlewhiz selalu buat sale. u just sign up nanti die bg newsletter bila ada sale. sekarang dalam rm1k lbh sikit lah.. happy hunting my dear! ;)

Anonymous

salam..nk tnye littlewhiz ad jual on9 x?skg ad sale lg x agk2 u?

Aini Qamariah

wsalam.. dah tak ada dah rasanya.. paling murah LW jual RM1099 sekarang :)

AbdulWafaaNasuhaAbdulAziz

Harbour palace klang jual quinny zapp xtra rm999....quinny zapp xtra 2 rm1499

Anonymous

Stroller halford tu x nk jual ke

Quinny Baby Stroller

Stroller Quinny adalah antara yang terbaik.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...