CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

October 31, 2013

Tuhan tak beri apa kau nak

Dulu aku masa sekolah 
Cita-cita nak jadi penulis novel
Aku tak suka matematik
Aku benci sains
Menyampah subjek akaun / perdagangan
Aku nak masuk kelas Sastera

Tapi Tuhan bagi lepas PMR
Nama masuk kelas Sains
Belajar lah sains

Aku fikir tak apa
Janji bukan kelas perdagangan
Aku benci menjaja
Aku benci business
Aku benci jual-jual

Hujung selepas SPM
Tuhan "arahkan" akan ke Dungun
Diploma Business Study
Lepas itu corak aku ke Melaka
Degree International Business
Kemudian bawa aku ke UPM
Master Business Administration
Mungkin Tuhan kata
"punyalah kau taknak kan? Nah amik kau! Padan muka"

Gila
Aku bengang!

Dulu,
Aku taste lelaki kulit gelap
Bagi aku, kulit gelap nampak "lelaki"
Kulit cerah ni macam pondan
Tak nampak "gagah"
Nampak lembik 
Nampak tak adventurous

Tapi,
Tuhan kahwinkan aku
Dengan lelaki kulit cerah dari aku
Tak tahan panas matahari
Berpeluh sikit tak boleh
Bahang sikit tak selesa
Cahaya sikit pun silau katanya
Matahari kena kulit sikit mengadu pedih!

Banyak-banyak kita pinta
Mau dijodohkan dgn yg ini
Mau jadi seperti yg itu
Mau hidup yg begini
Mau ada yg begitu

Tuhan tak beri apa kau nak
Dia beri apa kau perlu
Beri apa kau boleh
Beri apa kau mampu

Mungkin apa kau minta tu nafsu saja
Bukan diri kau
Tak sesuai
Takkan beri faedah

Bersangka baik pada tuhan
Pada setiap pemberian
Pada setiap takdir

Aku dah lama belajar redha
Sejak Dia jarang memakbulkan pinta-pinta aku
Sebab aku tau
Mesti yang aku pinta tu merapu.....

So take a deep breath, sit back, and relax :)

0 ideas:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...