CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

April 19, 2009

My FamilY in 2008


Mane nak mula yeh? Ermmm...kalau tgk family aku yg ber6 ni, semua ok..AYAH dah pencen dah 2008, so dia sibuk dgn biz spa dia tu. so, mmg dia agak leka dgn biz tu, jd aku biarkan aje la...asalkan dia happy..hehe


MAMA plak relax aje kat rumah, but middle year, she started working atas alasan bosan kat rumah. bagus jugak, if not she will keep on questioning aku kat mana, keje byk lagi ke, bila nak balik, nape aku balik lambat, boss aku tu tak reti bahasa ke suruh anak dara org balik lambat2, dan byk lagi...so...bila mama start keje balik, hahahaha aku ni la yg paling happy.


DIANA..sibuk dgn preparation untuk kawin, then dia skang tgh buat part time study. bagus la, for her future jugak kan. lagipun, mmg susah sekarang ni takde qualification (sebagai HR yg berjaya), org mmg susah nak amik keje. kalau amik plak, nak naik pangkat sgt lah lama..so, that is good for her lah...semoga dia lulus exam2 dia...with a good grade.


AMEER, adoi laaaa...perabih duit aku byk nak mampos yeh! haaaa..kalau skolah tak pandai2 jugak, aku nak sarankan baik bunuh diri aje...still dgn team paintball dia, n team jepun dia, ape tah, gokudo brothers ke tah ape tah laaa...yg dianggotai oleh anak2 negro perasan jepun...haih.. sukan paintball tu ok, cuma mahal. mengabiskan duit tau tak! pastu result exam, bukan nak kate ape lah, mmg cam harem result exam dia, aku bukan ape, aku nak dia belajar daripada kesilapan..nak compare result exam dia ngn aku, adoi laaa...cam langit ngn bumi. padahal result aku ni taklah gempak pun....haih...bile lah nak sedo...


ANESYA, sekolah, form 1 last year, result exam dia aku tak pernah tgk, tapi berdasarkan reaksi mama setiap kali dia dapat result exam, aku rase leh tau la yg die sedang menjadi "sengal" disekolah, tapi takpe, dulu aku pun sengal, sekarang ok aje. cuma harap2 die tak sengal sgt sampai jd mengong dan takleh further University. tu je lah yg leh aku harap...


Siape lagi yeh aku nak cite?Oooo..opah, last year dia byk kali tak sihat, tapi dah ok jugak lah sikit2. Family Chik plak, ermmm...last year mcm AF plak hidup kami sekeluarga, ada mcm2 kejutan....tapi walau ape pun, aku yakin Allah bersama org2 yg sabar. dan itulah kunci kekuatan setiap ahli keluarga aku sampai ke hari ini. ade perjuangan yg belum habis...dan aku, sentiase doakan perjuangan itu diberkati Allah dan berakhir dgn sesuatu yg bahagia. Family2 lain, semua ok. Kak Long keje dgn aku sekali. Kak Ngah keje kejap aje, pastu die lik kg tanam jagung. anyway, semua cousins aku, aku sayang. and aku nak dorang jd bijak dalam menentukan naseb hidup masing2. hehehe


Oh, benda best, we all tak raya sakan last year. we decided to go for holiday masa hari raya, and buat family day. best betul. takleh nak cakap bestnyer. mcm2 aktiviti buat, sampai aku baru perasan, besar jugak family aku ni. tu tak campur lagi yg takleh dtg. we all buat di PD. sile tgk gambar and video yg aku letak ni ok.....


ermm...best2, dunia rase makin lengkap, walaupun sumtimes (harus lah kan) aku rase sikit luka, sakit, dan sebagainya, itu adat. mesti rasa, tapi, overall life aku ok last year. hopefully this year lagi best lah. lagi mencabar dan lagi bermakna. Amin.... =)

0 ideas:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...