CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

January 24, 2010

Bride's Journey Begins : Pelamin Idaman Hatiku

Ok Darlings sekelian, kalau ikut new plan, finally we have our new wedding date. Bila? Tak apa, tunggu another 1 month aku bagitahu kat sini. Ngeee... So, my wedding preparation kembali active dan i have to make up my mind and pay all deposit before end of February.

So, January pun dah nak habis, dah nak masuk February, so i have to list down semua Butik2, make-up artist or mak andam, katering and canopy supplier yg dah sepatutnya masuk final list aku. However, still aku buka kalau ade sape2 yg ade cadangan bernas. Cuma, kalau korang nak bagi yg harga die boleh buat aku pengsan...hehe tak payah laa. My wedding, i have my own budget since my family dah kata, nak kawin, u have to earn your own money. Betul la ape family aku buat, aku yg nak kawin, kenape mesti org lain susah kan? so, to be frank, budget saye sangat biase. Tak besar, tak ciput. Afforadble kaedahnya.


Dah2, jom tgk hari ni aku nak list down beberape pelamin yg menjadi idaman hati aku dulu :) Cek it out bebe!
1. Arma Wedding Couture, for me, team die ni mmg superb la. Pelamin yg die design ade byk, tgk kat web die, tapi yg ni, pelamin die buat for Nurmala ni mmg yg aku jatuh hati sgt2.

*pelamin idaman*Mala, i curi gambar ye, sebab cantik sgt :)*

Harga?? Yezzaaa...makcik pun tak tau. Nak tanye, tapi mcm takut la pulak. Kan aku kawin ni tema Hijau+cream+sliver, so...ni mmg la menjadi pilihan. Tapi aku tau mesti tak mampu bayar ni Huwaaaaaa :(( Arma ni die designer, so kalau die cas mahal pun, mmg patut la. Die ade magic!

2. RassDeco. Ni terpengaruh dgn Diah la ni. Tapi, mmg cantik hasil kerja Rassdeco ni. Harga makcik tak tau lagi. Tak tanya jugak. Mesti mahal jugak ni *airmatamulamenitik*. Byk pelamin die dah buat, semua mmg lawa, pelamin aku tgk masa Diah kawin mmg superb... Ok Diah sgt kejam (hehe) die guna pelamin ni untuk nikah saje, dan aku plak nak buat pelamin ni bawah khemah untuk sanding *menitiklagiairmataku*

*Diah, Aini curi gambar ye..sorry jugek.. :)*pelamin putih*

Cantik kan? *mataterkebildanairliurmeleleh* harga tak tau. Tapi tadi tgk package mcm ok. Mungkin ni akan masuk dlm list jugak untuk di hubungi. Kalau jadi, maybe kerusi kene tukar dan panel ni kene panjang kan sikit nak bg penuh 20 kaki. Oh, berangan lah kau Aini.. *malu*


3. ZaifieZainal Creation. Haaa, sebenarnya aku memang terpikat dgn hasil kerja tangan ZaifieZainal ni. Eveb my BFF Emy Suraya pun suggest ZaifieZainal utk wedding aku. Tak silap aku la, aku penah email ZaifieZainal ni tanya pasal harga. Nak kate mahal, boleh la. Nak kate murah, tak jugak laa ye..haha mmg cantik2 pelamin die. Seriussss.. yg ni paling menyayat hati kerana bakal mengoyakkan poket aku. Sila lihat;



*pelamin ni untuk Linda, cantik tak terkata, mcm fairytale story* pelamin garden*


Cantik sebab kerusi tu die pakai evening bed kan. Memang lawa...cantik. Tapi aku seram nak tanya harga lagi. Takut 2010 ni harga melambung selari dgn harga ayam, gula dan kelapa yg dah naik tahun ni, ngeeee *caritisunaklapairmata*

4.D Ratu Bridal. Ok lah, sebenarnya ini adalah bridal butik yg aku mmg suka. Dah pernah jumpa Kak Nur ni di Gombak. Sgt friendly dan baik hati. Mula2 terpikat dgn baju dia, now ade jugak pelamin die yg menarik. Harga die ok aje. Masa tanya plus transport dlm RM3k. Ok lah tak? Tgk ni;

Yg ni tak nanges sgt. Sebab within my budget. Hehe...actually budget saye boleh stratch lagi, cume kene tgk berbaloi atau tak aje...

4.Azika Collection. Hehe ni pasal die dekat sgt dengan rumah aku. Dan baju die agak cantik untuk di sewa la. Tak caya korang surf sendiri. Jgn laa harap baju die mcm Cosry ke, Jovian ke, die agak uptodate laaa. Ok2 aje. Tgk pelamin die yg aku rase ok;

*pelamin simple dan menarik*


5.Rinssuzana. Yg ni mmg famous la. Ramai org suka design die. Lagipun, die mcm pakej menarik sebab pelamin and baju die memang cantik. Jadi bride yg mcm nak one stop centre, they will definitely amik rinssuzana. Tanya aku pulak...hahaha harga pun agak cantik weh dorang ni.. Entah laa mahal ke tak. Tapi mcm tu laaa... boleh menanges jugak, tgk ni..yg mencairkan aku;

*pelamin taman*cantik, simple, sweet*

Sila tutup mulut. Perlahankan jantung anda yg berdegup kencang dek keriangan hati dan sanubari itu. Mmg cantik dan comel kan? Harusssss. Harga dlm range RM3k sekali dgn baju dan make up.

Ok lah, kat atas tu semua adalah senarai wedding planner / mak andam / butik pengantin yg mmg bagus. Kalau korang ade duit, sile ambil khidmat dorang. Kalau takde, boleh jugak bincang dgn diorang mana tau ade pakej sesuai dgn bajet korang.

For all readers, kalau ade sesiape yg pernah dapat khidmat kerja tangan semua kat atas ni, your idea, comment is much appriciated. Kalau boleh reveal harga lagi best :) Then if ade reader yg nak suggest butik lain pun boleh. Tulis aje... ok :)

For bff, i need your vote now. Thank you.

Take care..after this nak buat post untuk baju and catering pulak..nanti kan.. :)

7 ideas:

sista_siska

hoh??? mak dah tak taw nak komen.. sumenye mak da jatuh chenta hingg tergolek doggy style.. bole??.. sume sgt2 santeq hingga kelu lidah tuk berkata2..

Aini Qamariah

cehs...aku nak mintak kamu komen..kamu plak yg doggy...cet!! lawa kan nok?? cane ni weh?? mati laaa makcik camni..kamu ni tak membantu langsung laa..haih

nani jay

aku ingatkan ade voting/polling panel kt sini. ohh..aku tgk sume cantik. aku suke 1 dan 3! dah vote!

dialicious

aimiiii..kelakaanyeee!!!hahaha
murahla pelamin diah..rasa segan silu nak reveal..hmm since diah amek 3 pelamin w rass,dorg kasi rm1k jer for that nikah pelamin w fresh flowers.
if u nak 1 je,rm1.5k!!okla kannn..
nak mahal2 diah pun x mampu.tp u want something bigger rite,prolly 2k+

Aini Qamariah

haha..yeke? atually RassDeco dlm list jugak ni...will have discussion with them later... cantik laa pelamin diah ni..semua org tgk..semua org puji.. :)

aziraarif

hihi....ai dh booked dgn zaifie zainal..hopefully dpt yg terbaik dr dia

Aini Qamariah

azira deary,

zaifie zainal u tak payah takut, kerje die mmg marveles :)

sure your pelamin gojes...insyaallah~!

Take care ye.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...