CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

April 28, 2011

Jenis-jenis kasut

Sangat teruja bila jumpa gambar fakta ni kat internet. Lantas tangan terus pantas copy and paste ke blog. Serius, saya adalah pengumpul kasut. Sepatutnya masa sekolah dulu bila cikgu tanya "hobi kamu apa?" saya patut jawab mengumpul kasut, bukan mengumpul setem! *padahal mengumpul setem tu adalah jawapan standard semua budak sekolah, bajet kumpul setem tu dipandang mulia lah dan tergolong dalam golongan budak-budak pandai* ceh! Penipuan betul. Sampai sekarang saya tak percaya budak umur 7-12 tahun suka kumpul setem. Macam ramai sangat kawan mereka diobersi. Padahal setem yang ada hanya bergambar kebaya dan keris, tak lupa bunga raya juga. Haih!



Eh, kembali pada topic. Walaupun suka kasut, tapi hakikatnya tak tahu nama sebenar jenis kasut. Kalau org tanya "tadi beli kasut ape?" jawapan adalah seperti "kasut pegi keje" atau "kasut jalan-jalan" *hampeh* jadinya, bila terjumpa gambar ni, saya rasa sgt seperti kagum, oh ada nama segala. Baru tahu yg stiletto adalah jenis kasut, bukan gabungan nama Farid Kamil dgn Lisa Surihani dalam cerita filem Stiletto itu. Hahaha itu kasut tumit tinggu yg muncung kat depan lah! *hah, kau tengok macam mana aku describe kasut tu, mcm tu jugak lah bila promoter tanya, cik nak kasut mcm mana? Jawapan dgn bangga; kasut tinggi muncung tajam ada?....selamber…(T___T)

Sudah, nah tgk gambar kasut kat bawah ni. Dan ambil iktibar.




Sila hafal, dan pergi kedai kasut mahal sekarang, dan berlagak dgn menyebut setiap satu jenis kasut pada promoter. *Pasti kau dikagumi*. Sekian! Bahahahah

2 ideas:

shaLiciOus

silap2 yang tukang juai kasut tu pun tatao nama2 sebenaq kasut..hehehe

kita mempunyai hobi yang sama!! nak pindah ni nak kena sedekahkan kat orang..sebab banyak sangat..hehe

AiniQMY

itulah, kasut mmg byk..asyik nak membeli aje. Cakap aje ape jenis...tapi yg peliknya bila nak pakai, selalu pakai yg same, atau kasut fav aje..ekekek

kalau promoter pun tatau jenis kasut die mmg nak kena! haha :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...