CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

January 31, 2013

Buah Zuriat atau Buah Doum

Assalamualaikum,


Duduk lepak kat warehouse supplier saya itu membelek barang-barang yang di import dari Timur Tengah, saya terjumpa buah ini.



Buah Zuriat atau nama lainnya buah Adam dan Hawa atau nama lain lagi buah Koka (kerana berasal dari pokok Koka) atau di Timur Tengah mereka panggil buah Doum. Pokok Koka ni kayu dia Nabi Nuh buat bahtera Nuh masa banjir besar :)

Susah nak dapat? Memang betul. Ada yang pesan-pesan dari saudara-mara atau sahabat handai yang ke Mekah untuk belikan buah ni.

Ada saya cuba google harga di internet, especially online retailers, sebiji buah ini mencecah RM10. Mahal juga ye?

Sebelum saya terangkan lebih lanjut, saya lebih suka share apa saya rasa. Saya baca rata-rata mencuba buah ni sebiji hingga dua biji sahaja. Kemudian give up dan berhenti. Sedangkan saya baca article dari Timur Tengah, orang sana makan hampir setiap hari semata-mata BERUSAHA. 

Kalau ikut logik pun, tiada yang MAGIC sangat dalam dunia ni kan? Makan sebiji terus mengandung atau makan sebiji terus tak sakit sendi. Kan? Cuba amalkan makan selalu atau sebiji seminggu. Tengok 8 weeks (2 bulan) macam mana.

Memang betul buah ini menguji kesabaran. Kerasnya kulit buah ni memang tiada tandingan. Macam batu! Saya harap customer yang beli banyak-banyak lah bersabar dalam membelah, memasak, meminum, memakan buah Zuriat ini.

OK, entry seterusnya saya akan post gambar macam mana saya belah / masak / minum / sagat atau buat apa saja dengan buah ni untuk di makan.

Pada yang berminat, harga Buah Zuriat atau Buah Adam dan Hawa, atau Buah Koka atau Buah Doum ini ialah :


3 biji = RM20 sahaja




HARGA TERMASUK POS


Kalau berminat boleh contact saya:


0164441497
sms / whatsapp sahaja
call is NOT ACCEPTED

Ok, selain entry untuk cara makan buah zuriat, saya akan buat entry untuk khasiat buah zuriat. So far yang saya tahu, buah ini dicari oleh mereka yang inginkan cahayamata tetapi mempunyai masalah kesuburan dan sebagainya. Saya juga baca tentang khasiat buah zuriat ini untuk mereka yang sakit lenguh-lenguh sendi dan badan.

Ok, MORE INFO WILL COME.

Tunggu saya membaca dulu ya.

Thanks guys, selamat mencuba


Usaha dan tawakal, jika Allah tetap belum mahu beri, kita redha dan berserah. Saya memang sangat "tabik" dengan mereka yang diuji dengan cara Allah "tahan" sekejap rezeki untuk menimang cahayamata ni. Sebab lumrah perempuan ingin sangat jadi Ibu. Dugaan besar mcm ni, Allah mesti beri kalian pahala yang sangat amat besar. Insya Allah. Amin!

0 ideas:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...