CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

January 16, 2013

Pati Delima Gulsan : 1678 botol dalam 4 bulan

Assalamualaikum,


For more products, klik disini ye kawan-kawan!

Saya start jual Pati Delima Gulsan ini bulan September, 2012. Pertengahan September 2012. Dan sekarang sudah pertangahan January, 2013. Maknanya sudah 4 bulan saya jual Pati Delima pada customer dan marketing tools saya hanyalah blog kesayangan saya ini.

Alhamdulillah, dalam 4 bulan ini, jumlah botol yang saye dah jual ialah 1678 botol kesemuanya. Seronok gila. Sebab tak pernah kira inventory ni. Hanya key in saja setiap kali selesai deliver order. Hari ni total up, 1678 semuanya dan rasa nak melompat.

Thanks pada customer especially dari Sabah Sarawak yang memang sekali beli 2 hingga 3 kotak.

Customer semenanjung walau tak beli secara pukal tapi memang banyak sangat everyweek saya hantar (cash on delivery dan pos) tak pernah kurang 10 botol. Kebiasaannya lebih. Alhamdulillah.

Hopefully sesiapa yang minum dapat manfaat. Dan boleh lah nak order lagi. Minuman ni bukan UBAT. Hanya suppliment. 1 family boleh minum.

Ok gambar tak banyak. Enjoy.







Banyak lagi gambar dalam instagram dan facebook saye :)

Pada yang berminat nak beli, harga masih sama seperti di bawah:


1-9 botol : RM15/ botol
10 above : RM13/ botol
24 botol (1 carton) : RM12/botol
72 botol (3 carton) : RM11/botol

Harga exclude postage dan insurans

1.Kenapa ada insurans???
Insurans ni sangat penting sebab saya pos ni botol kaca. Sometimes pecah. Bila ada insurans item pecah boleh saya ganti yang baru FREE sahaja. Kalau tak, tak dapat saya nak ganti. Harga saya jual dah muraaaaahhh sgt :)

2.Kenapa harga pos sebanyak itu?
Harga pos adalah mengikut berat barang. Saya gunakan Poslaju. Harga agak berbeza sedikit. Kalau Sabah Sarawak memang agak mahal. Sebab disemenanjung saya boleh kurangkan harga pos sebab item tak naik "belon" :) ikut jalan darat saja. Kalau ke Sabah Sarawak barang naik kapal terbang, sebab tu hari ni pos, esok sampai :) buat masa ni harga pos adelah RM3 sebotol. Tapi beli lagi banyak, saya kurangkan harga pos, sehingga minimum RM2 :)

3. Bila saya dapat barang?
Untuk barang yang di pos, saya beri tempoh 7hari selepas bank in duit. Selalunya tidak lebih 3 hari. Kalau banjir mungkin lah sampai 7 hari. Dan untuk Sabah Sarawak jika barang ditahan kastam, maka akan ambil masa sedikit lebih kurang 7 hari.

4. Kenapa taknak pos kalau saya order 1 botol?
Harga pos ni mahal. Dan saya guna 1 packaging. Kalau 1 botol, kena lah saya cas the whole packaging hanya utk 1 botol. Kalau beli banyak botol, boleh lah share harga packaging tu.

5.Kenapa tak buat delivery kalau saya nak 1 botol?
Heheheheheeh harga minyak nak menghantar sebotol tu je dah boleh buat saye bankrup.. kihkihkih.. 2 botol ke atas saya boleh delivery. Area klang dan shah alam sahaja ok :)

Terima kasih banyak-banyak.


0 ideas:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...