CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

June 16, 2009

A month to go...


Post kali ni aku nak share pasal preparation untuk Majlis Bertunang lagi sebulan ni....tak start pape pun lagi sebenarnya, sebab tak tau mana nak start and ape nak buat....yg busy family aku ngn bf aku.......sibuk laaa tanya mcm2...hehehe...sebenarnya memang patut pun family bising..pasal they will do all the preparation for our engagement day.....dari hantaran, makan and everything...usually, tuan punya badan tak busy...poket aje busy...keluarkan duit kan? :)

Atas nasihat family, untuk tunang ni semua benda tak payah nak tempah, dari makan sampai lah ke hantaran, semua adalah hasil sentuhan family dan my best frens...(sesekali terase mcm bersyukur sangat bila dikelilingi org2 yg aku sayang dan sgt2 sayang aku jugak...). At 1st, masa awal2 buat bajet and plan for majlis ni, semua benda pun aku nak tempah, yela, baru je habis kenduri akak aku, dah ade majlis aku plak. aku rase bersalah betul nak susahkan family aku utk majlis ni, so, semuanya aku nak tempah, and bajet pun ok2 je.... :)

Plan changed bila family2 sendiri yg nak semua benda dorang buat....family aku ngn family bf aku, sama je, nak buat sendiri jugak...so takpe laaa..layan~ Dlm perancangan ni, pada mulanya 5 dulang berbalas 5 jugak...ni idea opah la. dia nak mcm tu. tanya ofismate pun dorang kate ok, sebab kalau belah pantai timur, mmg setara balasnya. takde lebih mcm kat sini. tapi aku org pantai timur ke? hahahaha so dah nak bertunang ni, mama kate die nak balas lebih la pulak...jd, keputusan sekarang ialah, 5-7.......

Ape yg special about majlis aku nanti ialah, hasil2 sentuhan org2 yg ade sekeliling aku dr aku kecik sampai besar....hantaran aku hasil gubahan opah dan my fav aunt (bekas hantaran), sireh junjung opah buat, makanan mcm kek, biskut2, manisan, semua mama buat and insyaallah aku jugak akan buatkan something untuk letak sebagai hantaran...insyaallah...aku ingat nak buat cupcake sendiri....yg comel2, nani (my bff) akan ajar aku buat hujung bulan ni, yey~ ade kelas main masak dengan nani n gee... :)

both my beloved bff nani n gee akan buatkan pelamin utk aku, idea hiasan dr both of them, barang2 hiasan dari Emy Suraya my bff yg sgt laaaa jauh di Ipoh. Then, on that day nanti, make up, hairstyle, aku serahkan pada Nani and Gee jugak. Makanan untuk tetamu nanti insyaallah akan buat makanan org Johor la, identity sikit....hehehe tapi makanan simple la, tak heavy, rasa mcm tak ramai org dtg pun. aku jemput sikit aje. Yg terdekat saje lah..senang. Family2 aku pun mcm ramai tak ada aje, Chik ade kelas pulak, then yg lain tak tau lagi....takpe laaa date tak boleh tukar dah...sorry..... :)

Ade lagi benda yg best dan sentimental akan aku and bf aku buat masa majlis nanti....hasil sentuhan aku dan dia.....ni plan dr sekarang ni, insyaallah jadi. dah buat survey dah. Hujung bulan both of us beli barang2 and buat....yg ni la satu2 benda untuk dibuat kenangan. Actually aku suka sangat majlis yg bakal berlangsung ni. Sebab insyaallah sangat2 sederhana tapi sangat bermakna sebab dikelilingi dan dijayakan oleh org2 yg aku sayang...... :)

oklah, nak tido ni, kalau abg tau tak tido lagi sure kena marah, td die nak tido sebab die dengar bunyi baby menanges panjang sangat tengah2 malam ni. tu pasal die tido terus. takut lah tu.hahahaha Post seterusnya latest by 2 weeks before majlis, sebab aku nak letak gambar kekreativitian aku dan bf aku membuat sesuatu...nantikan ye... ekekekkeke...

selamat malam~

0 ideas:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...