CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

January 8, 2014

My 2013

Assalamualaikum, Hello January!

Lama tak berblog. Hari ni rasa nak berblog cerita tentang hidup. Sepatutnya buat 1 entry rumusan tahun 2013. Achievement dan kegagalan. GAGAL? yes... ada kegagalan. Gigih gagah hebat sangat kalau tak melalui kegagalan ni.

1st quarter of 2013 (Jan-Mac)
Tak ada jadi, pergi holiday Sarawak bertiga saja dengan anak dan husband.



Sepatutnya habis belajar January 2013 (MBA) tapi aku relax aje GAGAL submit thesis on time. Iya, buat apa malu cerita, memang salah sendiri sebab kurang fokus. Jadi aku continue sampai semester seterusnya.

Masa bulan February, Adam Qaiser genap 2 tahun. Aku buat birthday party dengan theme SUPERHEROES.


Dah besar anak aku. Aku share pesanan khidmat masyarakat aku dalam entry ni : DEAR SON.



Berat hati nak mengaku anak bujang dah besar. Nasib baik dia sampai hari ni masih tak malu nak cium mak dia depan orang. Bila dia dah start malu nanti mesti aku sedih.



Masa time ni juga aku sibuk sangat cari rumah nak beli. So achievement 1st quarter 2013 ialah pembelian rumah di Nusa Suria Puncak Alam. Aku share dalam entry ini. Pencarian rumah selesai sudah. Dulu tak pernah fikir pun akan ada rumah sendiri. Sebab husband and wife dua-dua bukan jenis duit bertingkat-tingkat. Hutang bertingkat-tingkat itu memang betul.

Tapi since kahwin ni, husband aku control sikit perbelanjaan bini dia. Banyak yang dia sekat. Alhamdulillah makin lama makin selesa tengok "gaji" dalam bank everymonth. Sampailah payslip melayakkan utk pembelian rumah. Tadah tangan, syukur, macam makcik ni!



2nd quarter of 2013 (Apr - Jun)
Birthday laki aku ni. Tapi aku tak bagi hadiah. Birthday aku kemain aku minta handbag bagai. Birthday dia aku buat tak berapa faham dengan alasan, aku student! mana ada gaji! Jadi aku beri kasih sayang ajelah. Hahahahahahahahaha



Then aku continue buat thesis aku sampai siap! Tekad untuk grad juga tahun ni. Akhirnya thesis siap dan aku berjoli sakan.

Yang tak faham kesukaran membuat thesis mohon jangan cakap banyak sangat. Aku pening buat thesis. Mungkin tak pening untuk orang yang suka copy paste kot! Hahaha amekawwww... sehingga Jun hidup aku. aku dedikasikan kepada menyiapkan thesis dan lastly siap juga alhamdulillah.

3rd quarter of 2013 (Jul-Sept)
Ni time Hari Raya ni! Tema raya aku biru elektrik. Jangan tak kejung macam kena karen lah kan tengok baju biru elektrik tu. This Raya was so meaningfull sebab dah 2 tahun raya puasa aku di rumah mertua atas sebab-sebab yang tak dapat dielakkan. Jadi husband kata akan balas semula dua tahun berturut-turut beraya dengan family aku dulu start dari tahun ni.


Seriusly aku rindu beraya di kampung. Tahun ni balik Segamat, Johor. Bakar lemang, main bunga api. Buat rendang dengan opah aku, hehehehehe best tak terkata. Bulan Sept adik ipar aku pulak kawin. Syoknya lah berkenduri bagai, dan as kakak ipar, aku hadiahkan both of them free hotel di Kundasang, Sabah untuk honeymoon. Right now masa aku tulis entry ni, adik ipar aku dah pun pregnant. Yeay!



Hujung September, for the 1st time bawa family mertua ke sabah. Memang hajat husband nak bawa mak dan adik dia berjalan. Jadi kami bawa diorang ke Sabah. Hampir semua family in laws aku pergi and we had a great time there. Aku share dalam entry ini. Kalau Allah beri lagi rezeki, aku nak plan berjalan naik kapal terbang lagi. Jauh dekat tak penting, yang penting happy dan enjoy.



4th quarter of 2013 (Oct-Dec)
Life was drastically changed masa suku terakhir 2013. Husband tiba-tiba dapat phone call untuk interview after almost 6 years tak dapat apa-apa rezeki bertukar kerja atau naik pamgkat. I was so overwhelmed masa tau dia dapat interview. Dah lama aku nak dia tukar kerja. cari angin baru. You need to be developed, new environment dan new tasks. I was praying so hard for him to get that job and alhamdulillah memang dapat pun.



At the same time, aku pun garduation day bagai nak rak. Habis MBA lah katakan.




So aku juga prepare untuk dipanggil berkhidmat. Perjanjian dengan UiTM ialah 7tahun perkhidmatan sebagai ganti biasiswa yang UiTM bagi aku utk further study tu. Aku suspend gila mana UiTM nak campak aku. ramai cakap aku bakal tercampak di Kedah (Merbok), sebab course International Business baru buka dekat sana. Lagi sekali aku doa banyak-banyak janganlah Kedah! JAUH SGT!!!

Bila dapat appointment letter, rupanya UiTM Melaka. Senyum lebar. I was expecting better place like Puncak Alam, but HE knows better why i was posted here, Melaka. Syukur dan redha. Ikhlas dalam jalankan tanggungjawab yang aku sendiri dah janji nak pikul. So on 9th Dec, 2013 aku report duty ke UiTM Melaka, Kampus Alor Gajah.

Aku bawa Adam Qaiser, duduk sekali dengan aku. Husband di Klang, aku serahkan pada mak aku untuk jaga laki aku. Hahahahahahaha so bermulalah episod weekend husband and wife buat kami. Dugaan? Nanti aku share kemudian.

Ok selesai hutang aku utk update 2013. Barulah aku boleh share benda lain pada entry seterusnya. kalau rajin jap lagi update lagi. kalau tak rajin korang tunggu aku rajin nanti baru aku menceceh! Ok bye!

0 ideas:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...